italien, roccapiemonte

Byn vi bodde i heter Roccapiemonte och ligger söder om Neapel. Byn ligger i en dal och var man än vände sig såg man höga berg. Jag bodde i en lägenhet hos min värds mormor och morfar, där bodde också hennes mamma och hennes lillasyster eftersom att deras hus renoveras. De klämde in sig i två sovrum så att jag kunde få ett eget, hur söta och generösa som helst.
Vi åt sötsaker till frukost (jag nöjde mig med yoghurt, men en gång åt jag en stor, sockrig munk) och till lunch kunde det bli upp emot tre-fyra portioner av olika maträtter. Exempel från en dag: Tortellini, kött & potatis, potatisgratäng/paj med skinka och ost i samt paj.
 
Det finns inte så många bilder från Roccapiemonte, eftersom att vi spenderade dagarna i skolan och sedan åkte iväg på utflykter.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback